Sei (2010)
Datuak
Biolin, biolontxelo, piano eta perkusio hirukotearentzat.
Iraupena: 10 min 30 seg.
BabelScores / Paris-en editatua
Espainiako Musika Garaikidearen Hedapena Zentroak (CDMC) enkargatutako lana.
2010ean UNESCOren Nazioarteko Konpositoreen Tribunan Espainian ordezkatzeko hautatutako lana.
Estreinaldia Madrilen Ensemble Residencias (Trío Arbós eta Neopercusión)-en eskutik 2010ean
Iruzkizuna
Lan honen abiapuntua soinua da, bi ikuspegitatik ulertuta:
Alde batetik, soinua soinu denboran eta espazioan eboluzionatzen duen tinbre gisa.
Seikotearen hainbat talde instrumentalek sortutako tinbre desberdinak ustiatzen saiatzen da eta dinamika, artikulazio eta jotzeko modu anitzak erabiliz azpimarratzen da.
Tinbre hauek soinu espazioan eboluzionatzen dute, denboraren mugimendu plastiko baten barruan, eta, askotan, modu ezegonkorrean mugitzen dira, “ad libitum” bizkortuz eta motelduz.
Bestalde, soinua koloreen eta erresonantzien sortzaile gisa.
Soinu-plano desberdinak sortzen dira pertzepziorako. Beraz, plano nagusian entzuten den ahots baten inguruan, bigarren mailako planoan dauden beste ahots batzuk eta koloreak, soinu-hondo erresonante gisa, egon ohi dira.
Lanaren altuera mundu modaleko melodietan inspiratuta, lau notak dituen melodia original batean oinarritzen da.
Doinu honek, inoiz den bezala agertzen ez den arren, lan osoaren altuera antolatzeko balio du.
Hori dela eta, “zelula melodiko” desberdinak, nahiz eta aldatu, espazioan mugitu, denboran handitu edo gutxitu, elkarren artean lotuta daude beti eta entzulearen gidariak dira diskurtso musikalaren bilakaeran.